Mandecentret udvider det rådgivende tilbud med en pårørende hotline

Mandecentrets PÅRØRENDE HOTLINE – er til dig, der gerne vil hjælpe en kriseramt mand godt videre.

Tilbuddet er til dig, der er pårørende til mænd i krise efter samlivsophør/skilsmisse eller vold i nære relationer.

Det er ofte svært for manden selv at bede om hjælp, da det kan virke uoverskueligt og svært at række ud. Her kan du hjælpe!

Som pårørende kan du bl.a. få rådgivning og vejledning om hvilke tilbud Mandecentret kan tilbyde den kriseramte, sådan så du kan hjælpe din søn, kammerat, bror, kollega eller far godt videre.

Du vil kunne få viden om vores tilbud om: 

  • Personlig rådgivning
  • Gruppeforløb
  • Konfliktmægling
  • Midlertidig bolig

Praktisk:

  • Rådgivningen er gratis og faglig funderet
  • Rådgivningen varer op til 30 minutter
  • Du bestemmer indholdet
  • Rådgivningen kan bestå af et enkelt spørgsmål eller være en længere samtale, alt efter behov
  • Rådgiveren har tavshedspligt

Mere end 1900 henvender sig årligt til Mandecentret og vi oplever et stigende behov for råd og vejledning. Det er ofte en pårørende, der ringer ind for at høre, hvordan de kan hjælpe en ven, bekendt eller et familiemedlem godt videre. Derfor at vi udvidet vores tilbud så vi kan imødekomme det stigende behov for hjælp.

Du kan kontakte Pårørende hotlinen på telefonnummer;

4422 9006

Åbningstider for hotlinen:

Mandage mellem kl. 10-12 og torsdage mellem kl.16-18.

Pårørende hotline folder

Del denne artikel

Relaterede artikler

Jacob Engmose Astrup

Direktør
Mandecentret

I 2017 blev Jacob en del af Mandecentrets bestyrelse, men tiltrådte i marts 2018 som vicedirektør og i 2020 som direktør. Jacob er cand.jur. og har tidligere været afdelingsdirektør i koncernjura i Nykredit samt advokatfuldmægtig i forskellige advokatfirmaer.