Mandecentret udgiver årsberetning for 2023

Vi er glade for at kunne præsentere vores årsberetning for 2023, hvor temaet i år er forandring og forankring.

2023 har været et historisk år. I oktober offentliggjorde regeringen sit forslag til, hvordan voldsudsatte mænd og deres børn kan sikres hjælp på et krisecenter. Et enigt Folketing har nu vedtaget lovforslaget, som træder i kræft den 15. april. I årsberetningen kan du derfor læse om, hvordan vi allerede er godt i gang med at forberede os på de forandringer, den nye lovgivning vil medføre.

Samtidig med at vi står over for store forandringer, arbejder vi fortsat på forankringen af vores indsats til mænd i hjemløshed, hvor krise, skilsmisse eller brudte parforhold er årsagen til hjemløsheden. Med hjemløsereformen blev 2023 også året, hvor tilbuddene til hjemløse i endnu højere grad kom til at bære præg af Housing First-tilgangen.

Du kan læse mere om dette i årsberetningen, som du kan downloade her på hjemmesiden. Der finder du også personlige fortællinger fra Mandecentrets tidligere beboere samt et indblik i mændenes udvikling vedrørende bolig, beskæftigelse og trivsel.

Rigtig god læselyst.

Del denne artikel